وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

حمید توزنده‌جانی: به دلیل خستگی و نبود حمایت‌ از سوی فدراسیون..

حمید توزنده‌جانی در گفت‌وگو با ایسنا، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را، آخرین حضور خود اعلام کرد و گفت: قصد دارم از این رشته ورزشی کنار روم چراکه فشار زیادی به روح و جسمم وارد می‌کند و بدنم توانایی تحمل چنین فشاری را ندارد؛ در یک سال اخیر به خاطر حضور در این رشته سلامتی من به شدت مورد تهدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این هزینه‌های این ورزش خیلی سنگین بوده زیرا سنگ‌نوردی رشته‌ای پرهزینه است، با این حال در اکثر مسابقات برون‌مرزی با هزینه شخصی شرکت می‌کردم، همچنین خانواده‌ام اصرار زیادی به کناره‌گیری من دارند.

حمیدرضا توزنده جانی - کوه نیوز

توزنده‌جانی تصریح کرد: افزون بر این مشکلات، هیچ کدام از مسوولین بهایی به این رشته ورزشی نداده و در حال حاضر بهترین گزینه برای من ترک سنگ‌نوردی است؛ هفته گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مقام دوم رسیدم اما مطمئنم هیچکدام از مسوولین استانی در جریان نیستند، متاسفانه تاکنون تقدیر و تشکری از برترین‌های این رشته نشده است.

وی با اشاره به بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا در تهران خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور 10 تیم آغاز شد که با نفرات برتر خود در میدان حضور یافته بودند، در این میان تیم‌های کره جنوبی، چین، قزاقستان و اندونزی نسبت به سایرین سطح بالاتری داشتند.

توزنده‌جانی در مورد سطح کیفی مسابقات اظهار کرد: سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بالاتر بود، اما به طور کلی تیم ایران عملکرد خوبی داشت و در مجموع به 7 مدال رسید؛ علی برات‌زاده در سه رشته مختلف به مدال رسید و من نیز در مجموع سه رشته سرطناب، بولدرینگ و سرعت به مقام دوم دست یافتم.

ملی‌پوش سنگ‌نوردی با بیان اینکه نبود حمایت و توجه مسوولین موجب دلسردی وی شده، خاطرنشان کرد: در نیشابور نیز وضعیت سنگ‌نوردی به همین منوال است؛ اخیرا مطلع شدم سالن سنگ‌نوردی شهید امینی که پیش از این قرار بود در اختیار ما گذاشته شود، توسط رییس ورزش و جوانان شهرستان نیشابور به مزایده گذاشته شده است، این در حالی است که از یک سال پیش قرار بود این سالن به سنگ‌نوردی اختصاص یابد.

توزنده‌جانی افزود: نیشابور یکی از شهرهایی است که تیم سنگ‌نوردی آن هر سال مقام اول کشور را به دست می‌آورد و برخی از اعضای تیم ملی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه به عنوان مربی در این رشته، فعالیت خود را ادامه خواهم داد، اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌هایی مانند نفت اهواز نیز متقاضی حضور من در تیم‌شان هستند اما من نمی‌توانم نسبت به سنگ‌نوردان نیشابوری بی‌تفاوت باشم؛ در حال حاضر 8 عضو تیم ملی از این شهر هستند.

وی به عدم رسیدگی به مشکلات این رشته ورزشی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون تقاضاهای ما برای دیدار با رییس اداره کل ورزش و جوانان استان نیز به نتیجه نرسیده است.

عضو تیم ملی سنگ‌نوردی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص سایر رقابت‌های پیش روی تیم ملی سنگ‌نوردی به ایسنا گفت: مسابقات مختلفی طبق تقویم فدراسیون وجود دارد، اما اینکه آیا فدراسیون سنگ‌نوردی قصد اعزام تیم ملی به مسابقات را دارد، جای سوال است.

وی اضافه کرد: بهانه فدراسیون برای اعزام نشدن تیم ملی به رقابت‌ها، نداشتن بودجه بوده که این ادعای همیشگی آن‌ها است، فدراسیون از ما می‌خواهد با هزینه شخصی در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

توزنده‌جانی تصریح کرد: سال گذشته قرار بود تیم ملی سنگ‌نوردی به مسابقات فرانسه اعزام شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد چراکه فدراسیون از اعضای تیم تقاضای 2 میلیون تومان کرده بود که هیچکس حاضر به پرداخت این مبلغ نشد.

وی همچنین با اشاره به مسابقات سنگ‌نوردی باکو، گفت: برای حضور در این رقابت‌ها نیز از ما خواستند که با هزینه شخصی در آن حضور یابیم، این در حالی است که نفرات اعزامی نیز انتخاب شده‌اند.