بازگشت به خانه

چند سالی بود از وبلاگ دور بودم ، به پیشنهاد یه دوست برگشتم و میخوام شروع کنم وبلاگ نویسی 

یادش بخیر روز ها و شب هایی که مینوشتیم و کد ها رو تغییر میدادیم که وبلاگ قشنگ و خوبی داشته باشیم .

 

 

ولی چرا هنوز نمیتونیم مستقیم عکس آپلود کنیم؟

عملیات امداد و نجات در کوه های پالاس

 

                                                          به نام خالق کوه ها

در مورخه ۲۰ تیر ماه سال جاری طی تماس تلفنی گزارشی مبنی بر سقوط کوهنوردی از تخته سنگی در کوه های پالاس شهرستان خرم دره داشتیم. که تیم نجات جمعیت هلال احمر با همکاری آقای نوحی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان و در اختیار گذاشتن تجهیزات به منطقه اعزام شدند.
بعداز ۹ ساعت عملیات مصدوم که از ناحیه مچ پا دچار مشکل شده بود به بیمارستان انتقال یافت.
تیم نجات: هادی عزیزی ٬بهرام کریمی ٬ جواد امیر لو ٬ آرش امینی٬مرتضی رسولی٬ علی اکبر زارع٬ میثم کردلو ٬ اسرافیل کرمی ٬ عباسی( همنورد مصدوم).
این عملیات با حضور آقای مرادی رئیس هلال احمر شهرستان و در اختیار قرار دادن تجهیزات توسط گروه سندان و آقای نوحی با موفقیت به پایان رسید.
با تشکر
هادی عزیزی
روابط عمومی هیئت کوهنوردی

سایت رسمی هیئت کوهنوردی شهرستان خرم دره

khorammount.ir

تقویم ورزشی شش ماهه دوم سال 92 هیئت کوهنوردی  شهرستان خرم دره

ردیف

ایام

تاریخ

مسیر/قله

مدت

سرپرست

نوع برنامه

ملاحظات

1

جمعه

 

24/8/92

جنگل مرشون

یکروزه

جلال نوحی 09122422922

جنگل نوردی

 

2

جمعه

 

1/9/92

ملا داغی

یک روزه

ناصر رضایی 09122422868

کوهپیمایی

 

3

جمعه

 

8/9/92

سرین باسار

یکروزه

شهرام شریفی09127447489

کوهپیمایی

 

4

جمعه

 

15/9/92

سندان

یکروزه

جلال نوحی09122422922

کوهپیمایی

صعود مشترک

5

پنج شنبه وجمعه

 

23و22/9/92

توچا ل

دو روزه

امیر فرهادی09125412537

کوه نوردی

 

6

جمعه

29/9/92

رستم داغی

یکروزه

عقیل مظفری 09124416890

کوه نوردی

 

7

جمعه

6/10/92

الوند(خرم دره)

یکروزه

حمید کریمی 09127449050

کوه نوردی

 

8

جمعه

13/10/92

فیله ورین

یکروزه

محرم خدا بنده 09127449688

جنگل نوردی

 

9

جمعه

20/10/92

لله داغی

یکروزه

شهرام کلانتری 09125424247

کوهپیمایی

 

10

جمعه وشنبه

29و28/10/92

الوند همدان

دو روزه

اسد بیگلر09127448630

کوه نوردی

 

11

جمعه

4/11/92

سندان(خراسانلو)

یکروزه

پرویز فرهادی 09123414016

کوه نوردی

 

12

جمعه

11/11/92

آق داغ

یکروزه

ابولفضل نعمتی 09127448546

کوهپیمایی

 

13

جمعه

18/11/92

ویستان

یکروزه

غفار عباسی 09121424100

کوهپیمایی

 

14

جمعه

25/11/92

خلیفه لو

یکروزه

کریم گل محمدی 09121085742

کوهپیمایی

 

15

جمعه

2/12/92

سندان (کوه زین)

یکروزه

هادی عزیزی 09192797113

کوه نوردی

 

16

پنج شنبه و جمعه

16و 15/12/92

کلون بستک

دوروزه

اکبر زارع 09125412456

کوه نوردی

 

تقویم ورزشی شش ماهه دوم سال 92 هیئت کوهنوردی  شهرستان خرم دره

 

توضیحا ت: 1-حضور کلیه کوهنوردان گرامی در جلسات توجیهی به جهت اطلاع از ریز برنامه الزامی میباشد 2-داشتن بیمه ورزشی.فرم سلامت پزشکی .فرم عضوییت جهت شرکت در برنامه ها الزامی میباشد3-حضور مهمان در برنامه ها با موافقت سرپرست بلا مانع است 4-پیش زمینه شرکت دربرنامه های دو روزه وبیشتر مستلزم آمادگی جسمانی بالاوگذران مستمر برنامه های یک روزه ودر غیر اینصورت با تشخیص سرپرست بلا مانع است 5-کلیه خواهران شرکت کننده موظف به ارائه رضایت نامه کتبی از ولی خود برای سال جاری وبرای برنامه های خاص دو روزه وبیشتر بصورت موردی میباشند6- تهیه لوازم فنی و گروهی برنامه مورد اجرا به عهده سر پرست  برنامه میباشد

 

 

 

شب مانی دره مرشون. باتشکر از استاد خوبم آقای نوحی و همه هم نوردها

هیئت کوهنوردی شهرستان خرم دره

به نام خالق کوه ها

نام برنامه و تاریخ اجرای آن:    شب مانی دره مرشون 25 ، 24/8 92

 نوع برنامه : کوهنوردی و طبیعت گردی

نام مسئولین  : هادی عزیزی (سرپرست )

تعداد و اسامی شرکت کنندگان: تعداد 9 نفر      

1.آقای جلال نوحی 2. شهرام شریفی 3.شهرام کلانتری 4. حاج ناصر رضائی  5. علی رضا نصیری 6. واعظی 7.شیر محمدی 8. حمید کریمی  9.هادی عزیزی

خلاصه ای از جلسه قبل برنامه: در این جلسه آقای نوحی بعد از تشریح منطقه و برسی اطلاعات هواشناسی (منطقه) زمان بندی را اعلام و شروع برنامه را جمعه صبح ساعت 7:30 زیر منبع آب شهرستان خرم دره تعیین نمودند و وظایف هریک از اعضا را مشخص کردند.

توصیف جغرافیایی و طول و عرض جغرافیای منطقه:  این منطقه واقع در شمال شهرستان ابهر ، مسیر جاده ابهر رشت ، مابین استان های زنجان و قزوین بوده.

منطقه دارای آب و هواییی معتدل نزدیک به مرطوب و مناسب برای کوهپیمایی دارای دره هایی پر از درختان به ، سیب ، انگور ، گردو و... و پر آب ، زیبایی و بکر بودن دره به دلیل نداشتن راه ماشین رو می باشد.

دره مذکور از جنوب به روستا (و آبشار) کله خانه ، از شمال به روستای زاکان ، از غرب به روستاهای بهاور ، ماجار و آرانه و از شرق به روستای مرشون (ییلاق) مرتبط می باشد.

روستای مرشون (قشلاق ) که داخل دره قرار دارد تا حدودی خالیاز سکنه بوده و فقط تعدادی از روستائیان بصورت فصلی در آنجا زندگی می کنند.

این دره دارای پرندگان و حیوانات وحشی همچون گراز  ، عقاب ، شاهین ، پلنگ ، خرس و... می باشد.

امکانات موجود :( وانت ،قاطر،آنتن دهی موبایل ، خانه کوهنورد ، راهنماو... ) در فصل بهار و تابستان در پر از آب بوده و میتوان از پشمه های موجود استفاده نمود ، در قسمت هایی از مسیر آنتن دهی موبایل خوب بوده ولی زمانی که وارد دره می شوید آنتن وجود ندارد.

برای شب مانی در فصل بهار و تابستان در کل در میتوان چادر زد ولی در فصل زمستان و پاییز بهتر است نزدیک به روستا چادر زده شود.

زمان بندی: صبح ساعت 7:30 دقیقه از شهرستان خرم دره به سمت جاده ابهر شمال (مسیر نیکویه) حرکت کردیم بعد از روستای کله خانه به روستای مرشون (ییلاق) رسیدیم ، غرب روستا راه خاکی وجود دارد که از آن جا کوهپیمایی را شروع کردیم . حدود ساعت 10 به بالای دره مرشون رسیدیم و بعد از چند دقیقه استراحت از یال شمالی به سمت دره زاکان ادامه مسیر دادیم که باید از قلعه واقع در در اتفاعت سنگی مرشون که بسیار صعب العبور بود عبور میکردیم (این قلعه به گفته روستائی ها معروف است به قیز قلعه _ شاید همان قلعه دختر باشد – فقط یک راه ورودی دارد و تا حدودی به کل منطقه اشراف دارد – منطقه از انجا بسیار زیبا و دلنواز بود.)

حدود ساعت11 وارد دره زاکان شدیم  ، در بسیار زیبا و پر از دخت و میوه است پاکوب را از داخل باغ ها ادامه میدهیم تا به نزدیکی روستای زاکان می رسیم ، از آنجا به سمت شمال و روستای مرشون(قشلاق) بر میگردیم. ورودی دره مرشون برای نهار و نماز توقف کردیم تا ساعت 12:30، مسیر پاکوب را از داخل باغ ها و رود خانه بسیار زیبا ادامه دادیم. ساعت 15 طبق برنامه به روستا رسیدیم.

شب را در منزل یکی از روستائی ها به نام آقای محمدی سپری کردیم.

صبح روز بعد ساعت  7:30 از منزل دوست خوبمان آقای محمدی خارج شده و دره مرشون را به سمت روستای کله خانه پیش گرفتیم.در مسیر بازگشت دره بسیار زیبای مرشون کوههای شمالی را دیدیم که به دلیل بارش برف شب گذشته سفید پوش شده بودند. بارش شب گذشته مسیر را لغزنده و گل آلود کرده بود همین باعث سخت شدن برنامه و کندی حرکتمان شد.

ما بین دره مرشون و دره ای که به سمت آرانه می رود تخته سنگی وجود دارد که روستائی ها آن را بالی داش (صخره عسل دار) می نامند ، به گفته آقای محمدی در دل آن تخته سنگ کندوی زنبور های عسل وحشی می باشد که دسترسی به آن بسیار مشکل است. از کنار آن گذشتیم و ساعت 12 به نزدیکه آبشار کله خانه رسیدیم بعد از نهار و نماز  کمی استراحت کرده و کنار آبشار عکس گرفتیم ساعت 13 ادامه مسیر داده  بعد از حدود چهل دقیقه پیاده روی به جاده نیکویه رسیدیم و با مینب بوس به خرم دره بازگشتیم.

با تشکر از آقای نوحی و همنوردان عزیز.        09192797113

                                                                                               

پاتریک ادلینگر

اسطوره صعود انفرادی و یکی از پیشگامان صعود آزاد، پاتریک ادلینگر به دلیلی نامشخص درگذشت!
این خبر تلخ را ماه گذشته خبرگذاریهای ورزشی کشورفرانسه در صدراخبار خود قرار دادند.

اما به راستی علت مرگ ادلینگر چه بود؟!
بر اساس خبر منتشر شده از سوی کوریرادلواسپورت، ادلینگر قهرمان سالهای نه چندان دور سنگنوردی فرانسه بر اثر سقوط از پله ای در منزلش و برخورد سرش با زمین درگذشت! به همین سادگی!
در واقع عامل سقوط ادلینگر سر خوردن پایش بر روی پارچه هایی بود که برای کم خطرکردن پله ها بر روی آنها نصب شده


منبع رضا زارعی

روز جهانی کوهستان

۱۱ دسامبر (۲۱ آذر ماه) مصادف با "روز جهانی کوهستان" است. این روز را گرامی می‌داریم و به یکایک عاشقان کوه و کوهستان، طبیعت دوستان و به خصوص آنانکه در راه صیانت از منابع عظیم و سرمایه‌های ارزشمند کشورمان در مناطق کوهستانی به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم و در معرض تخریب از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند؛ صمیمانه تبریک و تهنیت و دستمریزاد عرض می‌نمائیم. همواره چون کوه استوار و پاک باشید.


فدراسون کوهنوردی

مهدی عمیدی

متن بیانیه خانواده معظم کوهنورد ارزنده کشور مهدی عمیدی

به نام آنکه یادش آرامش قلب هاست
ای حکیم بی همتا و ای پروردگاری که جز حکمت و رحمت از وجود مقدست سراغ نداریم، از سویدای دل و با همه وجود خطابت می نماییم و پیوسته زمزمه می کنیم "الهی رضاً برضاک و تسلیماً لامرک" زیباترین جمله ای که بر زبان مقربان درگاهت جاری شد. بار پرودگارا به قدمت تاریخ از ازل تا به ابد، همواره سخت ترین آزمایش هایت را برای برترین بندگانت مقدر فرمودی؛ چنانکه جانسوزترین مصائب تاریخ، همان مصائبی که بر اهل آسمان و زمین گران آمد و ملک و ملکوت را تا ابد داغدار کرد، را برای ارباب
غریبمان حسین (علیه السلام) رقم زدی، همان حسینی که مقرب تر از او به درگاه عزیزت بر صحنه گیتی وجود نداشت. بار الها، مصلحتت ایجاب کرد امانت عزیزی را در کوهستان که مظهر قدرت و عظمت توست و عشق او نیز بود از ما باز ستانی. تردیدی در حکمت و مصلحت ذات اقدست نداریم و اگر مصیبتی که بر ما وارد شد، نشانه ی آن است که ما را نیز در جرگه خوبان درگاهت پذیرفته ای ، به این امر راضی و خشنودیم و در عمل به آنچه ولی نعمتمان امام رئوف علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) فرموده است: ... إن کنتَ باکیاً لشیءٍ فَابکِ للحسین... (اگر خواستی بر چیزی گریه کنی بر حسین گریه کن...) جز بر مصیبت عزیز زهرا (سلام الله علیها) نمی گرییم، باشد که به برکت گریه بر ارباب مظلوممان حسین (علیه السلام)، ما و مهدی عزیزمان را از شفاعتش محروم نگردانی که جز آن کشتی نجات، راهی برای رهایی از اهوال برزخ و قیامت نمی شناسیم. خدایا تو را شاکریم که اگر ما را اینگونه آزمودی، الگوی سربلندی در آزمون، یعنی «تسلیم و رضا» را نیز با رسیدن ایام عزای سرور و سالارمان در مقابل چشمانمان قرار دادی تا راه را به ما بنمایی. خداوندا بر دوری مهدی عزیز، با استعانت از تو شکیبا خواهیم بود، زیرا دنیا دار فناست و در کمتر از چشم به هم زدنی ما نیز باید بار سفر ببندیم و به او بپیوندیم، همانجا که پیشینیان رفتند و پسینیان را نیز از آن گریزی نیست، اما در این ایام عزیز که به برکت حسین (علیه السلام) رحمت واسعه الهی، گناهان شیعیان و عزادارانش را بی حساب می بخشایی، تو را به حق مادرش زهر (سلام الله علیها) سوگند می دهیم، حسن عاقبت، مغفرت و آسایش سرای باقی را برای جگر گوشه مان و ما نیز که به او خواهیم پیوست، مقدر فرما که خیر و سعادت را جز این تعریفی نیست.
عمری گفتیم و شنیدیم که مقام رضا بالاترین مرتبه عرفان و برترین صفت اولیای حضرت حق است و هان وقت عمل است:
الهی رضاً برضاک و تسلیما لامرک.
در پایان از همه عزیزانی که با مهدی بودند و هم اکنون در کنار خانواده مهدی هستند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و سلامتی و سربلندی آنها را از خدای مهربان مسئلت می نمائیم
خانواده عمیدی
برداشت از        ardeshow.blogfa.com

مجتبی جباری
مجتبی جباری:

جستجوونجات یک کوهنورددرارتفاعات الوند

غروب روزجمعه مورخ91/8/19   طبق خبریکه به معاونت
امداداستان همدان رسید تیم امدادکوهستان باهمکاری پرسنل مجتمع تفریحی
تله کابین گنجنامه یک کوهنورد راکه بعلت تاریکی هواوگم کردن عینک طبی
که باعث عدم دیدمناسب شخص شده بودکه وی دراطراف قلعه دیو بودتوسط
نجاتگران پیداشدوبه پایین انتقال دادند.

باسپاس فراوان ازاین عزیزان

مجتبی جباری
مجتبی جباری:منبع خبر

چرا کوهنوردی ؟

چرا کوهنوردی ؟


1- دور بودن از چشم مردم و رفاقت به جای رقابت

2- ورزش کوهنوردی به صورت اصیل آن همیشه به دور از چشم تماشاگران و
تشویق آنها بوده است

3- هیچ وقت در پایان کوهنوردی دست یکی را بالا و دیگری را پایین نمی
برند بنابراین جایی برای خودنمایی نمی ماند

4- در این ورزش کسی پای دیگری را قلم نمی کند ، تنه نمی زند

5- اینجا بدون داور و صوت و زنگ ، هیچ کس خطا نمی کند و همه به یکدیگر
خسته نباشید می گویند

6- بدون هیچ دیدار و آشنایی قبلی همه با هم رفیق اند و سر سفره همدیگر
می نشینند

7- کمک به در راه ماندگان و سرمازدگان ، اصلی پذیرفته شده است

8- نشان دادن و هشدار دادن خطر یک عادت است

9- به کسی که هیچ گاه او را ندیده ای و شاید در آینده هم هیچگاه او را
نبینی کمک می کنی چرا که کوه چنین ایجاب می کند


پس گزاف نیست که بگوییم کوهنوردی مدرسه اخلاق است


برگرفته ازhttp://www.maheno.net/profile/fateh/action_id/641596

آقای حامد خداوردیان

دماوند جبهه شمالی 91

  به نام خالق كوه ها

« كوه نماد استواري و سربلندي ، پلكان معراج و خواستگاه مردان بزرگ ، ما پاي در دامن اين زيبايي استوار نهاده ايم ، نوازشگرمان باد است ، اشك هايمان باران و تكيه گاهمان سنگ . مقصد .......... وصال . » 


گزارش برنامه صعود جبهه شمالي دماوند

گروه كوه نوردي سندان شهرستان خرّم دره به مناسبت عيد سعيد فطر در ساعت 5 صبح حركت خود را براي رسيدن و فتح قله ي دماوند به ارتفاع 5671 متر در روز يكشنبه 29/5/91 آغاز كرديم . با آمدن تمامي دوستان رأس ساعت ذكر شده به سمت تهران حركت كرديم ، مقصدمان روستاي ناندل در استان مازندران بود و براي رسيدن به اين روستا ما بايد ابتدا وارد جاده ي تهران به آمل يا همان هراز شده و پس از گذشتن از رودهن و بومهن و پلور ، گزنك ، تونل وانا ، بائيجان و پاسگاه آن و عبور از دو تونل شماره 9 و 8 ، در سمت چپ خروجي با تابلوي كاملاً مشخص شده دلارستان و ناندل مي رسيم . 16 كيلومتر تا روستاي حاجي دلا ، 18 كيلومتر تا روستاي ميان ده و 19 كيلومتر تا روستاي ناندل فاصله دارد ؛ در ضمن شايان ذكر است 2 كيلومتر مانده به روستاي ناندل جاده به صورت خاكي ادامه پيدا مي كند . ما در ادامه ي سفر در ساعت 11 صبح يكشنبه به روستاي ناندل در ارتفاع m2200 مي رسيم و با هماهنگي هاي صورت گرفته ميني بوس را در خانه كوهنوردان ناندل پارك كرديم و با نيسان به سمت جبهه شمالي و سنگ بزرگ حركت كرديم و بعد از گذشت 50 دقيقه ما در ساعت 12 به پاي سنگ بزرگ در ارتفاع m2947 مي رسيم و آماده ي حركت به سمت قله مي شويم . ساعت 15 :12 دقيقه به سمت جبهه شمالي و در جهت جنوب قرار مي گيريم كه مسير شروع پاكوب مشخصي ندارد ؛ اما به مرور پاكوب مشخص گرديد ، و با برنامه ريزي دقيق رأس ساعت 16 به جانپناه اول در ارتفاع m4000 رسيديم ابتدا كمي استراحت و جا به جايي لوازم و نوشيدن مقداري آب بعد از يك ساعت براي انجام هم هوايي و شناخت هر چه بهتر مسير كمي بالا رفته سپس در ساعت 19 به جانپناه برگشتيم تا با استراحت كافي آماده ي صعود و فتح اين قله ي زيبا شويم با خوردن شام و استراحت لازم كارمان را روز دوشنبه 30/5/91 آغاز كردیم در ادامه حركت خود را به سمت قله رأس ساعت 30 : 4 دقيقه صبح از راه پاكوب و شيب دار طي مسافت 3 ساعته شروع کرده و به جانپناه دوم در ارتفاع 5000 متري رسيدیم و در ساعت 30 :7در جانپناه دوم بوديم و 30 دقيقه استراحت و خوردن صبحانه تا ساعت 8 صبح حركت خود را به سمت قله ادامه داديم . در ادامه مسير با شيبي بسيار تند و ريزش و خطرناك ، مواجه شديم و در ساعت 9 صبح به گرده و طناب ثابت رسيديم اما با مشاهده يخبندان بودن مسير و پوسيده بودن طناب تصميم بر آن شد كه از سمت راست گرده ادامه داده و با امتداد به سمت بالا و چرخيدن به سمت يال گرده را دور زده و به راحتي بر يال و مسير پاكوب قرار گرفتيم . و در ساعت 11 صبح ما به بام برفي رسيديم و براي ادامه راه و گذشتن از يخچال عروسك ها مجبور به تراورس و استفاده از كلنگ و ايجاد جاي پا و گشايش مسير توسط دوستان ، تيم ما سرانجام در ساعت 30 : 12 دقيقه بعد از ظهر با پاي گذاشتن بر بام ايران و شادي دوستان و سجده شكر وگرفتن عكس يادگاري کار را به سرانجام رساندیم اما به دليل فوران شديد گوگرد كه ما را مجبور كرد به پائين بر گرديم نتوانستيم بيش از 5 دقيقه در قله بمانيم كه البته همان پنج دقيقه هم به اندازه ي 50 دقيقه ارزش داشت . در كل ما در ساعت 45 : 12 به سمت جانپناه دوم برگشتيم و پس از فتح قله در مسير برگشت ناهار را در سكوي 5200 متري خورده و در ساعت 19 به جانپناه اول رسيديم اما به دليل شلوغ بودن جانپناه اقدام به برقراري چادر و شب ماني كرديم و پس از استراحت كافي در روز سه شنبه 31/5/91 ساعت 6 صبح بعد از خوردن صبحانه و جمع آوري لوازم در ساعت 30 : 7 صبح حركت به سمت پائين را آغاز كرديم كه در كل 5/2 ساعت به طول انجاميد ساعت 10 صبح به سنگ بزرگ رسيديم و با نيسان به روستاي ناندل بازگشتيم و ساعت 12 با پايان رساندن برنامه و حركت به سمت خرم دره كارمان را به انجام رسانده و سربلند بازگشتيم . سرپرست برنامه آقاي امين كلانتري : علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 09127415635 تماس حاصل نمايند .

افراد شركت كننده : 1 ـ جلال نوحي 2 ـ شهرام شريفي 3 ـ حميد كريمي

برگرفته از وبلاگ دنیای بزرگ ورزش

تبریز زنده است

دنیای ورزش

وبلاک دنیای ورزش راه اندازی میشود کاری از امین کلانتری

http://www.aminkalantari.blogfa.com


بانوی هیمالیانورد ایرانی به کمپ اصلی اورست رسید :
پروانه کاظمی که برای صعود انفرادی به قله ۸ هزار و ۸۴۸ متری اورست راهی نپال شده، ۱۷ فروردین‌ماه وارد کمپ اصلی اورست شده و تاکنون برای هم‌هوایی در این کمپ به سر می‌برد.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از رسانه های درون مرزی، وی برای صعود به قله اورست تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارد، چراکه پس از این زمان بارش‌های موسمی در منطقه شروع شده و فصل صعود به اورست به اتمام می‌رسد.کاظمی پیش از این به قله ۸ هزارمتری ماناسلو صعود کرده است.در حال حاضر چند گروه از استان تهران در کمپ اصلی اورست برای صعود به ارتفاعات منطقه مستقر هستند.مسئول کمیته هیمالیانوردی هیئت کوهنوردی استان تهران در خصوص صعود پروانه کاظمی به اورست گفت: صعود انفرادی به قله اورست بسیار دشوار است و این کوهنورد برای صعود به بلندترین قله دنیا نیاز به آمادگی بالایی دارد.

این هم از یک عمر مستی کردنم/ سالها شبنم پرستی کردنم

ای دل زهر جدایی را بخور /چوب عمری با وفایی را بخور

ای دلم دیدی که ماتت کردو رفت /خنده ای بر خاطراتت کردو رفت

من که گفتم این بهار افسردنیست /من که گفتم این پرستو رفتنیست

ای عجب کاری بدستم داد دل !؟ / هم شکست و هم شکستم داد دل

بنام خالق کوهها

گزارش برنامه صعود به قله ی هفت تنان زرد کوه بختیاری

گروه کوهنوردی سندان شهرستان خرم دره در مورخه 12و13/3/91روزهای جمعه وشنبه موفق به صعود قله هفت تنان زرد کوه بختیاری گردید .

زرد کوه بختیاری با طول 123کیلومتر و عرض متوسط 20کیلومتر در جنوب غربی ایران در استان چهارمحال و بختیاری واقع می باشد . این رشته کوه که بلند ترین کوهستان زاگرس مرکزی محسوب  می شود که از شمال غربی به طرف جنوب شرقی کشیده شده است که در شهرستان کوهرنگ قرار   دارد . زرد کوه از غنی ترین ذخایر آب ایران بوده و سرچشمه رودهای مهم وپر آبی چون کارون  .زاینده رود . و کرخه........ می باشد.

این کوهستان دارای قلل مرتفع بسیاری می باشد .کلونچی با ارتفاع 4221متر .هفت تنان با 4180 متر . شاه شهیدان با 4076 متر ودوزرده با 4000 متر بلند ترین قله های زرد کوه هستند .

قسمت های شمالی آن کوهستان محل اسکان تابستانه یا ییلاق ایل بختیاری و بخش جنوبی آن اسکان زمستانه یا قشلاق می باشد که از طریق گذر کاه ها یا گردنه برف گیر به یکدیگر متصل می باشد .

برای صعود قلل زرد کوه باید خود را به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهار محال بختیاری رساند.

صبح جمعه 12/3/91 ساعت 4 صبح از خرم دره به سمت اصفهان و شهر کرد حرکت کردیم .و ساعت 11جهت دیدار واستفاده از تجارب و راهنمایی دوست بزرگوارمان آقای مهندس کبیری وارد شهر سامان شده و با همراهی ایشان به سمت چلگرد حرکت نمودیم فاصله میان شهر کرد تا چلگرد حدود 90 کیلومتر می باشد که طی آن مسافت حدود 2 ساعت زمان می برد.حدود ساعت 13 به چلگرد وارد شدیم که در ابتدایی آن شهر تونل کوهرنگ وآب خروشان آن جلب تئجه می نمایید .

ابتدا بنا برآن بود که به قله( کلونچی )صعود کنیم . اما وقتی به تماشای خط الرس باشکوه زرد کوه پرداختیم .مجذوب قله کله قندی و تنها و باعظمت (هفت تنان) شدیم . وبا قول دیدار به آینده به قله کلونچی عازم هفت تنان شدیم. برای رسیدن به پای کوه باید در جهت شمال غربی از چلگرد خارج شده و به روستای شیخ علی خان رفته که حدود 15 دقیقه طول می کشد .ارتفاع این روستا از سطح دریا 2200 متر می باشد .در ورودی روستا آبشار زیبای شیخ علی خان قرار دارد که باداشتن سکو های سیمانی و چشمه آب گوارا مناسب شب مانی و آغازبر نامه در روز بعد می باشد .ولی ما پس از بازدید کوتاهی از آبشار وخوردن ناهارو تعویض لباس ها وپارک اتومبیل در مقابل یک مغازه .در ساعت 30/14 حرکت را آغاز نمودیم .بعد از حرکت در مسیر آسفالت و طی مسیر کوتاهی به سمت چپ (جنوب)چرخیده و پس از عبور از رودی کوچک از طریق جاده خاکی به سمت شمال غربی ادامه مسیر می دهیم وبا طی مسیر به دره رودخانه کوهرنگ رسیده ودر جهت عکس رودخانه به سمت بالا حرکت می کنیم .در ساعت 16 به کنار آب رسیده .وازطریق چند سنگ بزرگ که در میان رود قرار دارند وبه پل( جه جی) معروف است عبور کرده که تاحدی هیجان انگیز است . پس از پل در جهت جنوب و گذشتن از یک شیب تند وسنگلاخی وبا عبور از کنار چادر عشایر به منطفه ی بوته زار می رسیم که با ادامه آن به پای کوه ودر نهایت در ساعت 30/17 به پناهگاه هفت تنان در ارتفاع 2900متری می رسیم .

در مسیر پناهگاه به چند کوهنورد که در حال بازگشت از قله می باشند برخورد می کنیم که همگی از ناامنی برای وسایل و چادر کوهنوردان و یخچالی ودشوار بودن مسیر حرف می زدند.

پناهکاه هفت تنان توسط توسط کوهنوردان و گروههای کوهنوردی مخابرات شهرکرد و تهران ساخته شده است وبا توجه به محرومیت فوق العاده منطقه و سختی مسیر واقعا کار بزرگی می باشد در این زمینه آقای مهندس کبیری زحمات بسیاری را متقبل شده بودند که قابل تقدیر و تشکر می باشد .پناهگاه در ابتدایی یخچال( ایلوک) قرار دارد اما تقریبا بدون آب می باشد ومی بایست از برف آب های نه چندان مناسب استفاده نمود .همچنین بعلت ناامنی به هیچ وجه نباید از وسایل و تجهیزات کوهنوردی غافل بود ضروری است یکی از همراهان ایثار کرده ودر کنار چادر و تجهیزات  بماند.

بدلیل رانندگی طولانی و شب بیداری خسته بودیم و بعد از صرف شام مختصری همگی ساعت 22 خوابیدیم.

روز دوم یعنی شنبه 13/3/91ساعت 6 بامداد حرکت را از مقابل پناهگاه آغاز کردیم وبا حرکت به سمت جنوب وسپس پیچیدن به سمت شمال غرب بر روی یخچال ایلوک قرار گرفتیم . سرتا سر مسیر از روی یخچال حرکت نمودیم که البته در صعود های زمستانی می بایست از حرکت بر روی یخچال پرهیز نمود و از طریق یال و خط الراس سنگی صعود نمود .در مسیر یخچال. قله مشاهده نمی شود اما مهمترین فرمول برای دست یابی به قله دو چیز می باشد :1- حرکت بر روی یخچال به سمت بالا 2- در محلی که دره به دو راهی منتهی می شود همواره باید در جهت راست حرکت نمود . که درنهایت در ساعت 8 صبح به دوراهی آخر رسیده وپس از حرکت به سمت راست و پیمودن  یخچال. قله زیبای هفت تنان مشاهده می شود .مسیر پایانی دست یابی به قله کلا برف و یخ بود و شیب تند قله نیاز به توانایی و تا حدی تجربه دارد .

بامشاهده قله جانی تازه یافتیم و پس از رسیدن به پای قله با یک چرخش به سمت راست یا شمال و سوار شدن بر یال شمال غربی و شیب تند وبرفی زیر قله که حدود 45 دقیقه زمان می برد واستفاده از کلنگ وایجاد پله یا جای پا . نهایتا ساعت 11 صبح قله ناز ودوست داشتنی هفت تنان را بوسه باران کردیم و ضمن سجده شکر و گرفتن عکس یادگاری به شناسایی سایر قلل و مناطق اطراف پرداختیم .از فراز قله می توان در سمت جنوب وجنوب غربی منطقه ی بازفت و قله ی کی نو در جهت شمال غربی اشترانکوه ودر جهت جنوب شرقی قلل دوزرده و شاه شهیدان و کلونچی را دید.

برای بازگشت باید بسیار احتیاط نمود چون شیب تند بوده و احتمال لیز خوردن و سقوط به دره های اطراف وجود دارد .

اما حرکت بر روی یخچال موجب سرعت بازگشت شده و تیم ما در نهایت ساعت 14 به پناهگاه رسید و آپس از جمع آوری وسایل وتجهیزات ساعت 15 حرکت به سمت روستا آغاز کرده ودر ساعت 30/17 به روستای شیخ علی خان رسیده و برنامه را به پایان رساندیم .در مجموع زمان بندی برنامه اینگونه بود .-شهرکرد تا چلگرد 2 ساعت باماشین

–چلگرد تا روستای شیخ علی خان 15 دقیقه باماشین

–روستای شیخ علی خان تا پناهگاه هفت تنان 3 ساعت کوه پیمایی

– پناهگاه هفت تنان تا قله هفت تنان 5 ساعت کوهنوردی

-بازگشت از قله تا پناهگاه 3 ساعت

-بازگشت از پناهگاه تاروستای شیخ علی خان 2 ساعت

در پایان از زحمات.راهنماییها و همچنین ایثار آقای مهندس کبیری بسار سپاسگذاریم. بدیهی است که موفقیت این صعود مرهون تلاش و ایثار ایشان میباشد .

پیشنهادات :

1-همراه داشتن آب کافی. لباس گرم . کلنگ کوه نوردی و عینک آفتابی بسیار ضروری است

2-باتوجه به ناشناخته بودن قلل زرد کوه . به نظر می رسد که هیئت کوه نوردی استان چها رمحال و بختیاری باید اهتمام بیشتری جهت معرفی این قلل نموده و بانصب تابلو و راهنمای شب به اطلاع رسانی و راهنمای کوه نوردان در مسیر اقدام نماید.همچنین بسیار شایسته است که در قلل معروف این رشته کوه پلاک یا تابلوی نصب شده و مشخصات و مختصات این قلل نوشته شود .

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشترمی توانند باشماره تلفن 09122422922 جلال نوحی تماس حاصل فرمایند

گروه کوه نوردی سندان شهرستان خرم دره

 

یعنی خدمت منم تموممممممم میشه؟؟؟؟؟

روز مادر مبارک

ایکاش هرروز روز مادر بود تا هرروز بهونه ای داشتیم برای بوسیدن دست مادرا!!!!!!!!


زیباترین لحظه لحظه بوسیدن دستان مادر است

برای این دوستمون دعا کنید

به نام خالق كوه ها

تقويم ورزشي گروه كوهنوردي سندان شهرستان خرمدره ، نيمسال اول 1391

رديف

          تاريخ

        برنامه ( كوه- منطقه)

 مدت

 سرپرست برنامه

1

4/1/1391

خجير – جداقيه

1روزه

 

2

11/1/1391

رستم داغي - ارهان

1روزه

 

3

18و17/1/1391

خط الرأس  بويين - جداقيه

2روزه

آقاي  محمودي

09122421146

4

25/1/1391

دره ي مرشون

1روزه

 

5

1/2/1391

علي بولاغي – ملا داغي

1روزه

 

6

8و7و6/2/1391

كركس – نطنز

3روزه

آقاي مظفري

09124416890

7

15/2/1391

خراسانلو – قراداش

1روزه

 

8

22/2/1391

مرشون به آرانج

1روزه

 

9

29و28/2/1391

كلوم بستك - ديزين

2روزه

خانم نجاتي

10

5/3/1391

غارنوردي – علي بولاغي

1روزه

 

11

14و13و12/1391

يوش به سي سنگان - مازندران

3روزه

آقاي فرهادي

09125412537

12

19/3/1390

سنگ نوردي - پالاس

1روزه

 

13

26/3/1391

كينه ورس به فلچ – گورچينك

1روزه

 

 

14

2/4/1391

سنگ نوردي ويستان

1روزه

 

15

9و8و7/4/1391

زرد كوه بختياري

3روزه

آقاي رضايي

09122422868

16

16/4/1391

سنگ نوردي - الوند

1روزه

 

17

23/4/1391

سندان – كوه زين

1روزه

 

18

30و29و28/4/1391

تخت سليمان – مرزن آباد

3روزه

آقاي كريمي

09127449050

19

6/5/1391

سندان به سرين باسار

1روزه

 

20

13/5/1391

بيوك داش به درويش قبري

1روزه

 

21

20و19و18/5/1391

دماوند – جبهه ي شمالي

3روزه

آقاي شريفي

09127447489

22

27/5/1391

سنگ نوردي ويستان

1روزه

 

23

3/6/1391

آق داغ - تركانده

1روزه

 

24

10و9و8/6/1391

طارم به امام زاده ابراهيم

3روزه

آقاي بيگلر

09127448630

25

17/6/1391

سنگ نوردي - حووضلي

1روزه

 

26

24/6/1391

تنگه ي سوباشي – فيروز كوه

1روزه

آقاي كلانتري

09125424247

27

31/6/1391

سنگ نوردي – ميل داشي

 

1روزه

 

 

1-    كليه ي كوهنوردان ملزم به شركت در جلسات توجيهي مي باشند.

2-    افراد براي شركت در صعود هاي بزرگ و مسيرهاي طولاني بايد در تمرين هاي يك روزه شركت نمايند.

3-    كوهنوردان گرامي جهت شركت در برنامه ها از ابتداي سال 1391 مدارك خود را شامل : تعهد نامه – فرم عضويت – فرم سلامت پزشكي – كپي كارت بيمه ي ورزشي جديد را به دبير گروه جناب آقاي بيگلر تحويل نمايند.

4-    تعيين آمادگي جسماني و فني كوهنوردان و تمامي مراحل اجراي برنامه به عهده ي سرپرستان برنامه ها مي باشد.

5-    كليه ي خواهران كوهنورد جهت عضويت در گروه ، رضايت نامه ي ولي خود را دارا باشند.

6-    علاقه مندان  ميتوانند جهت كسب اطلاعات بيشتر باشماره ي 09122422922 ، آقاي نوحي تماس حاصل نمايند.

سلام از اینکه وبلاگم بی روح شده ،قالبم حذف شده و مطالبم کم

خیلی شرمنده ام

بعد از پایان خدمت مقدس سربازی دوباره به حالت اول برمیگرده

 

التماس دعا

دلم گرفته ای دوست، هوای گریه با من

 تصنیف هوای گریه با صدای همایون شجریان از آلبوم نسیم وصل

ادامه نوشته

کوها همیشه تمیزو پاک هستند

Obergurgl, Austria, clouds, photo
 
Mayrhofen, Austria, December, photo
 
 
Mayrhofen, Austria, December, snowy, photo
 

هادی عزیزی

Laguna Sucia

شب قدر

عکس های دماوند  از مسیر شمال شرقی

امین کلانتری

خانه کوهنوردان ناندل

امین کلانتری

شروع پاکوب گردنه سر

امین کلانتری

چمن تخت فریدون

امین کلانتری

امین کلانتری

پناهگاه تخت فریدون

امین کلانتری

امین کلانتری عکاس

امین کلانتری

آقای نوحی سرپرست گروه و استاد من

امین کلانتری

کوهنورد تازه وارد

امین کلانتری

عبور از یخچالها

امین کلانتری

قله دماوند و مراسم بزرگداشت لیلا اسفندیاری

هادی عزیزی

گزارش برنامه بزودی آپ خواهد شد

دنیای پر از جهل

امروز متنی خوندم که از مرد بودن خجالت میکشم دوست دارم همه شما ها اونو بخونید


 
 
 
خبر دیروز مان بلند بود...به بلندای قامت یک زن، خبر : تیتر اول روزنامه ها، سایت ها، وبلاگ ها ...فیس بوک و...بود، خبر را  جهانیان شنیده بودند...خبر:پرواز" لیلا" بود!
 
خبر امروز مان اما کوتاه بود...به کوتاهی فریادی که در گلوی دختری از جنس لیلا خاموش ماند، خبر تیتر اول هیچ کجا نشد،خبر ذهن هیچ مسئولی را در گیر نکرد...خبر را اصلن هیچ کس نشنید و اگر هم شنید جدی نگرفت...خبر:پرواز" فاطمه" بود!
 

آخرین عکس از لیلا اسفندیاری

روحت شاد لیلای عزیز...

منبع: http://www.paesieimmagini.it/blog/blog_G1_2011/g1blog_en.htm