شاید شروعی دوباره!

سلام

از زمان ارسال آخرین مطلب این وبلاگ بیش از 10 سال میگذره و چه ها که در این 10 سال بر ایرانیان و جهانیان نگذشت!

زمانی وبلاگ و وبلاگ نویسی برای خودش روزگاری داشت اما حالا اگه از بچه های این نسل بپرسی شاید اصلا ندونن وبلاگ چی هست!

به هر حال با وجود این همه پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی و خارجی اما به نظرم هنوز هم دود از کنده بلند می شود!

مرور مطالب 10 تا 15 سال پیش البته برایم جالب بود.

اگر توفیقی بود همچون گذشته گاهی یادگاری خواهیم نوشت در این پهن دفترچه یادداشت جهانی!

دعا کنیم، برای همه مظلومان عالم، بویژه در فلسطین، بویژه در غزه

قابل توجه نامزدهای انتخابات شورای شهر

به اطلاع نامزدهای محترم انتخابات چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا می رساند وبلاگ یادداشت هایی برای نیشابور آمادگی خود را برای معرفی کاندیداها و برنامه های آنان اعلام می دارد.
آدرس وب سایت و وبلاگ کاندیداها:

صادق هوشمند http://sadeghhooshmand.ir/blog

سعید صاحبکاران http://www.sahebkaran.ir
حبیب الله متحدین http://motaheden.blogfa.com

حسن پارسا http://www.hasanparsa.com

اولين بيانيه حاميان حماسه پيشرفت و آباداني نيشابور

در آستانه برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي ۱۳۹۲ اولين بيانيه حاميان حماسه پيشرفت و آباداني نيشابور منتشر گرديد

دخالت جناح‌بندي‌ها و انگيزه‌هاي حزبي و گروهي و شخصي و طايفگي در اين وظيفه مهم زهر مهلكي است كه شوراها را از كار مي‌اندازد و آن را كم سود و گاه زيانبخش مي‌سازد.


(پيام مقام معظم رهبري به شوراهاي اسلامي شهر و روستا۸/۲/۸۶)

ايجاد شوراهاي اسلامي شهر و روستا يكي از مهمترين اصول قانون اساسي است كه ريشه در مباني قرآن و عترت دارد. بر اساس ماده ۷۱ قانون تشکیل شوراها، ۲۹ وظيفه براي شوراهاي اسلامي شهر لحاظ شده است، مجموع اين وظايف را مي‌توان سپردن برنامه‌ريزي امور شهر در تمام حوزه‌های فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، رفاهي، بهداشتي به يك شوراي منتخب براي يك دوره چهار ساله تلقي نمود. لذا مي‌توان با قاطعيت اذعان کرد كه خطا در انتخاب افراد اصلح گناه بزرگ است، از اين رو تلاش جدي در تشکیل شوراي متعهد و کارآمد وظيفه سنگين همگان، بخصوص نخبگان مسئولیت شناس جامعه مي‌باشد.
نگاهي اجمالي به شهر بزرگ نيشابور با ظرفيت‌هاي خدادادي و پيشينه غني تاريخ و تمدن اسلامي و حضور بي‌شائبه مردم شريف در عرصه‌هاي گوناگون بعد از انقلاب اسلامي اين‌گونه مي‌نماياند كه به تناسب پيشرفت و عمران و آباداني ساير شهرهاي ايران اسلامي، نيشابور از جايگاه واقعي خود دور مانده است اگرچه كارهاي انجام شده جاي شكرگذاري دارد .
همشهريان عزيز، فرهيختگان، نخبگان، برادران و خواهران ارجمند، بزرگوارانی كه همواره از نارسايي‌ها و مشكلات در حوزه هاي شهري رنج مي‌بريد، منتقد هستيد، در جمع‌هاي خود از مشكلات مي‌ناليد و دلسوزانه شهر خودتان را با ساير شهرها مقايسه مي‌كنيد، اكنون در آستانه برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا قرار گرفته‌ايم، و اینک که باید برنامه ریزی امور شهری نیشابور سرفراز را بر اساس قانون براي ۴ سال به منتخبين خود واگذار نماييم. جمعي از فرزندان شما مردم بزرگوار از اقشار مختلف جامعه پس از برگزاري چندين نشست عمومي، احساس مسئوليت نموده فارغ از همه جناح بندي‌هاي حزبي و گروهي و شخصي و طايفه‌اي بلكه در راستاي ايجاد وحدت و همدلي و شناسايي و معرفي كانديداهاي اصلح به شما خوبان پا به ميدان گذاشته بدان اميد كه خداوند سبحان عنايت فرمايد و ما شاهد شكل‌گيري يك شوراي كارآمد، متعهد و متخصص با نيروهاي فداكار و خدمتگزار به معناي واقعي باشيم. اميد است با هوشمندي، بصيرت و حضور آگاهانه و گسترده مردم بزرگوار شاهد خلق حماسه‌اي بزرگ در عرصه انتخابات باشيم تا شهرمان نيشابور به سمت توسعه، تعالي و پيشرفت و آباداني همه جانبه گام بردارد. در این راستا چند نکته را به همشهریان عزیز یادآور می‌شویم:


۱- شورای هماهنگی حامیان حماسه‌ی پیشرفت و آبادانی نیشابور به صورت خودجوش و فارغ از جناح‌هاي سياسي شكل گرفته است و تكليف الهي و شهروندي خود را صرفا در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر نیشابور انجام خواهد داد.
۲- هسته مرکزی این تشکل مردمی با حضور دو چهره روحانی، دو چهره دانشگاهی، سه چهره فرهنگی، دونفر از خواهران فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی، یک نفر از جامعه اصناف و بازار، سه نفر از فعالان مجامع فرهنگی مذهبی و دو نفر معرفی شده از سوی نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی امور را پیگیری می‌نمایند.
۳- نامزدهای این تشکیلات مردمی پس از احصا معیارهای دوازده‌گانه:
ولایتمداری، تقید به ارزشها، تخصص و تحصیلات، تقوا- سلامت نفس و پاکدستی، توانمندی، سوابق و تجارب، سخت‌کوشی، ساده زیستی، داشتن برنامه، مقبولیت اجتماعی، داشتن روحیه کار جمعی، و داشتن وقت کافی از بین کاندیداهای محترم شناسایی و به مردم معرفی می‌شوند.
۴- لیستی که از سوی این تشکیلات مردمی ارایه می‌گردد به منزله نفی جایگاه دیگر کاندیداهای محترم نیست.
۵- هر گونه اظهار نظر رسمی در خصوص مواضع و دیدگاه‌های شورای هماهنگی حامیان حماسه‌ی پیشرفت و آبادانی نیشابور در غالب بیانیه و یا از سوی سخنگوی آن بیان خواهد شد.
۶- هرگونه تخریب و توهین به سایر نامزدهای محترم شوراهای اسلامی اقدامی غیراخلاقی است که با موازین شرع و قانون منافات دارد.
۷- تقاضا مي‌گردد پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۶۹۸ ویا به آدرس
الکترونیکی vahdat_dot_hemase_at_yahoo_dot_com ارسال فرمایید.

با دعای خیر

شورای هماهنگی حامیان حماسه‌ی پیشرفت و آباداني نیشابور

منبع:روزنه،پورتال جامع اطلاع رسانی نیشابور

شهروندان مطالبه گر+رسانه های پیگیر+مسئولین پاسخگو=نیشابوری آبادتر

در هر دوره ای با نزدیک شدن انتخابات مجلس و شورای شهر و سیل شعارها و وعده های گوناگون نامزدها، کورسوی امیدی در بین شهروندان برای برون رفت از وضعیت نامطلوب شهر به وجود می آید.اما با خاموش شدن تنور انتخابات شاهد ایجاد شکافی عمیق بین مردم و مسئولین و فراموشی تمامی آن شعارها و وعده ها خواهیم بود.واکنش شهروندان هم در چنین اوضاعی چیزی جز ابراز نارضایتی از وضع موجود در جمع های خانوادگی و دوستانه نخواهد بود.این رویه ایست که مدتها بوده و هنوز هم ادامه دارد.در این بین البته مسئولین بسیاری هم بوده اند که تلاشهای زیادی برای برآوردن مطالبات شهروندان داشته اند که به دلایل مختلفی از جمله عدم مشارکتهای جمعی کارهاشان توفیقات چندانی را به همراه نداشته است.

نایل شدن به وضعیتی مطلوب نیازمند مشارکتی همگانی است.مشارکتی که در آن شهروندان،رسانه ها و مسئولین شهر،هر یک فارغ از جهتگیری های فردی و حزبی که دارند،در تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک،یعنی توسعه و آبادانی شهر،همدل و هم صدا گام بردارند.شهروندان مطالبه گر(والبته مشارکت کننده) در کنار رسانه های مستقل و پیگیر می توانند مسئولینی پاسخگو را رقم بزنند.در چنین ساز و کاری،شهروندان از طریق رسانه های پیگیر مسائل و مشکلات شهری را با مسئولین در میان می گذارند و با پیگیری مجدانه رسانه ها،مسئولین خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات می بینند زیرا که شهروندان نظاره گر پاسخ مسئولین به پیگیری رسانه ها خواهند بود و در صورتی که مسئولی از پاسخگویی به رسانه ها، بعنوان تریبون مشترک بین مردم و مسئولین طفره برود این از دید شهروندان پنهان نخواهند ماند.این رویه نه تنها مانع کم کاری مسئولین در حوزه های مسئولیتیشان می شود بلکه موجبات انگیزه هرچه بیشتری فعالیت را برای آنان به ارمغان می آورد.زیرا آنها خود را تحت نظر مردمی می بینند که قطعا جلب رضایت آنان حتی اگر در بدترین حالت ممکن که تنها برای حفظ جایگاه مسئولیتیشان باشد لازم است.این برخلاف وضعیت فعلی است که برخی از مشکلات مردم در رسانه ها منعکس می شود و مسئولین اگر دلشان خواست جواب می دهند و اگر دلشان نخواست جواب نمی دهند.

پتانسیل بالای شهر نیشابور چه از لحاظ تعدد شهروندان مطالبه گر و متخصص و چه از لحاظ تعدد نشریات محلی مستقل به عنوان رسانه های پیگیرباعث هرچه بهتر انجام شدن چنین ساز و کاری در صورت اجرای آن می شود.

به امید داشتن شهری آبادتر و با نشاط تر

در آستانه انتخابات،فرماندار نیشابور از سمت خود برکنار شد

شنیده ها حاکی از این است که سید جلال هاشمی فرماندار نیشابور از سمت خود کنار گذاشته شده و در حال حاضر اسفندیار جلایری که قبلا معاون سیاسی فرماندار بود سرپرستی فرمانداری نیشابور را بعهده گرفته است.

خانواده آقای هاشمی دیگر به نیشابور سفر نمی کند

ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید، حذف شد.

متن خبر:

نیک نیوز: یکی از ناظران کتب‌ جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید ۹۲، حذف شد.

"مرتضی مجدفر"، پژوهشگر آموزشی و یکی از ناظران کتاب‌های جدیدالتألیف پایه سوم ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در گذشته ما فاقد نقشه راه در کتاب‌های درسی‌ بودیم و در واقع هرکدام از مؤلفان کتاب‌های درسی بر اساس سلیقه خودشان کتاب می‌نوشتند.

مجد‌فر با بیان اینکه طی دو سال گذشته و قبل از تصویب سند برنامه درسی ملی، محتوای کتب درس اول و دوم ابتدایی با این سند همسوسازی شده است، افزود: در برخی موارد مانند کتاب ریاضیات که حافظه محور بود، چون سند برنامه درسی ملی با حافظه محوری مخالف بود، کتب جدید تألیف شد و در برخی نیز همسوسازی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: روند تألیف کتب درسی رو به رشد بوده و سال به سال بهتر شده است و امسال در کتب سوم ابتدایی همسوسازی انجام شده است.

این ناظر کتاب‌های جدیدالتألیف سوم ابتدایی با بیان اینکه بر اساس تصمیم گروه مطالعات اجتماعی، آقای هاشمی بازنشسته شد، گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره یک مأمور اداره پست به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس در کتب جدید، حذف شد.

وی افزود: موضوعات در کتاب مطالعات اجتماعی به صورت ترکیبی است یعنی محتوای تاریخ، جغرافیا، اجتماعی که در کتاب‌های قدیم جدا بود، اکنون درهم تنیده است و درسی به نام مطالعات اجتماعی داریم.

مجدفر به آخرین وضعیت کتب جدیدالتألیف سوم ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله اول تألیف کتب سوم ابتدایی تمام شده است و اکنون در مرحله بازبینی است و در حقیقت پیش تأْلیف کتب به پایان رسیده است.

------------------------------------------

این هم از این،بدون هیچ توضیح اضافه ای!

فقط، یادش بخیر

افتخارات نیشابور

 
  BLOGFA.COM