وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

اهمیت مواد غذایی

کدام نوع مواد غذایی در کوهنوردی مهمترند:
 •         
چربی ، کربوهیدرات یا پروتئین ؟
 •         
قرار گرفتن در معرض ارتفاع باعث افزایش مصرف گلوکز بعنوان سوخت بدن در حال استراحت و فعالیت می شود .
•         
مصرف گلوکز در یک اقامت طولانی مدت در ارتفاع در مدت زمان مشابه در مقایسه با سطح دریا افزایش می یابد و این مسئله باعث کاهش سطح گلوکز خون  در برنامه های کوهنوردی می شود مگر اینکه مصرف کربوهیدرات را قبل از عزیمت به ارتفاع افزایش دهیم .
• 

ادامه مطلب ...

کلاغان به پناهگاه

 

اعضای هیئت کوهنوردی نیشابور این هفته با تعداد ۱۶ نفر عازم منطقه بینالود شد سرپرستی این عده را سید صامر ابراهیمی۰ نیشابور) بر عهده داشت. تیم پس از صعود قله کلاغان عازم پناهگاه دو شهید و از آنجا هم به سمت دوراهی حرکت کرد که برنامه در دوراهی خاتمه یافت. در این برنامه اعضای جدیدی نیز حضور داشتند که امیدواریم حضورشان در طی هفته های آینده هم پر رنگ باشد.

کلاه

 

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: اگر پاهایتان سرد است یک کلاه به سر خود بگذارید. بدون کلاه سر انسان مانند یک رادیاتور عمل می کند و نصف گرمای یدن از انجا خارج می شود. زمانی که بدن سرد می شود سیستم داخلی بدن انتقال خون به دستها و پاها را کاهش می دهد و ان را برای گرم نگهداشتن نقاط حساس و مهم از جمله سر حفظ می کند. زمانی که کلاه بر سر خود می گذارید این اثر بر عکس می شود. کوهنوردان معمولا چند نوع کلاه مختلف با خود دارند.

ادامه مطلب ...

درختکاری

 

جمعه گذشته هیئت کوهنوردی نیشابور طبق رویه هر سال باز هم اقدام به برگزاری برنامه درختکاری با حضور اعضای هیئت و همچنین کوهنوردان نیشابوری ای که در دیگر گروه های شهرستان در حال کوهنوردی هستند نمود.در این برنامه که به سرپرستی ایوب امین الرعایا برگزار شد تپه های منطقه حیدری نیشابور مورد کشت قرار گرفت. این منطقه بدلیل اینکه منطقه حفاظت شده است غنی ترین منطقه کوههای نیشابور چه از لحاظ پوشش گیاهی و چه از لحاظ پوشش جانوری به حساب می آید و به همین دلیل چند سالی است که برنامه های درختکاری در این منطقه انجام می شود.

لازم به ذکر است که فقط گروههای بانوان هما , کوهسار و همچنین گروه کوهنوردی فولاد نیشابور در این برنامه حضور بهم رساندند و از گروههای دیگر شهرستان علی الخصوص پیام , فرهنگ و... خبری نبود و این جای تامل بیشتری دارد.