وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

جبهه جنوبی

 

مسیر دو کوهی: این یال در جهت شمال غربی پناهگاه دو شهید قرار دارد. این یال با شیب ملایم خود این فرصت را به صعود کننده می دهد تا آهسته و پیوسته خود را به قله برساند.معمولا کوهنوردان از این یال برای صعود های زمستانی استفده می کنند. به علت این که در مسیر این یال از خطر سقوط بهمن در امان باشند. از این مسیر میتوان 5/3 ساعته به قله دست پیدا کرد.در طول مسیر چند چشمه وجود دارد که می توان آب مورد نیاز را از ان تامین کرد

 

یال گرده: این مسیر سریعترین راه دستیابی به قله است.این یال دقیقا به روی قله منتهی و موجب می شود که صعود کننده در فاصله کمتری از مسیر های دیگر به قله برسد و به همین خاطر بیشتر کوهنوردان از این مسیر برای صعود های سرعتی استفاده می کنند.

گرده در بین یال دوکوهی و سوزنی ها قرار گرفته است و در سمت شمال پناهگاه دو شهید خودنمایی می کند.در ابتدای شروع این یال چشمه ای دائمی وجود دارد که کوهیاران عزیز قبل از صعود می توانند آب مورد نیاز را در طول این صعود از این چشمه تامین کنند.پس از برداشتن آب بعد از 5/2 ساعت به قله می رسیم.

قسمت انتهایی این یال در زمستان محل ریزش بهمن است و کوهنوردان عزیز در هنگام صعود این یال در زمستان باید نهایت احتیاط را بنمایند.

 

مسیر سوزنی ها: این مسیر یکی از فنی ترین و پر هیجان ترین راههای صعود به قله بینالود است. از پناهگاه دوشهید پس از 5/1 ساعت به ابتدای مسیر سوزنی ها می رسیم. در اینجا پناهگاهی به همت کوهنوردان مشهد بنا شده است. پناهگاه مدرس از روی یال دوشهید نیز قابل رویت است و ارتفاع آن 2900 متر می باشد. از پناهگاه مدرس می توان 3 ساعته از طریق صعود سه سوزنی دشوار به قله رسید.لازم به یادآوری است در این مسیر کوهنوردان باید به فنون کوهنوردی آگاه باشند و چون فرد صعود کننده در طول مسیر باید معابر سنگی را پشت سر بگذارد به همین علت این مسیر از هیجان و جذابیت خاصی برخوردار است و علاقمندان بسیاری را به سوی خود می کشاند