وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

2- گاهنامه 1

 

 

تاریخچه

« در این زمان علاوه بر اینکه قدمهای شما باید بچرخد قلمهای شما نیز باید بگردد»

همواره نام انسان های والایی که زندگی خود را وقف یک عمل ارزشمند کرده اند در نزد عاشقان و علاقمندان و ادامه دهندگان راه دارای اهمیت و ارزش والایی بوده است که به آسانی نمی توان از کنار آن گذشت.

دنیای اطراف ما از حرکت و جوش و خروش چنین انسان هایی استثنایی شکل می گیرد که دست به کارهای بی سابقه زده و به آرزوهای پیشینیان تحقق می بخشند.

هیئت کوهنوردی شهرستان نیشابور از سال 1348 توسط شادروان محمد زهدی که خود مسئولیت هیئت را بر عهده گرفتند تاسیس گردید, فعالیت ایشان تا سال 1356 ادامه داشت سپس مسئولیت به جناب آقای علی اصغر روان فر واگذار گردید.

اولین آموزش های کلاسیک صخره نوردی, کوهنوردی زیر نظر ایشان همراه با مربیان زبده خراسان و تشکیل گروه کوهنوردی بانوان در فعالیت های سنگنوردی از جمله اهم فعالیت های دوره مسئولیت ایشان بود.روان فر جزء اولین پیشگامان صعود به دماوند از شهرستان نیشابور بود که زحمات ایشان هرگز از یاد ها و خاطره ها نخواهد رفت.

ایشان تا سال 1360 در این مسئولیت فعالیت نمودند که در این سال ادامه کار به آقای علی مختاریه واگذار گردید. همزمان با حضور ایشان مسئولیت انجمن آموزشهای کوهنوردی نیشابور در زمان شهید احمد عابدی و شادروان سیفی  بر عهده ایشان بود. ادامه کلاس های سنگ نوردی, صعود هایی به قلل دماوند, سبلان, علم کوه, الوند, توچال و... از جمله فعالیت های ایشان بود که یاد آن هنوز در خاطره ها باقی است.

در سال 1362 مسئولیت هیئت به شهید ابولفضل روشنک واگذار گردید که پس از چند ماه تلاش بی وقفه و همت بالا در هیئت کوهنوردی نیشابور به جبهه های حق علیه باطل عضیمت نمود که پس از مدتی مفقود الاثر شد یاد و خاطره ایشان گرامی باد. ادامه کار مجددا تا سال 1364 به آقای علی مختاریه برگشت. در سال 1364 آقای شریف دادفرعهده دار این مسئولین خطیر گردید که همکاری در ایجاد و احداث اولین پناهگاه بینالود در جبهه جنوبی (دو شهید) و صعود به قلل مرتفع کشور از جمله علم کوه از فعالیت های دوره ایشان می باشد. در سال 1371 مسئولیت به آقای ایوب امین الرعایا واگذار گردید.

اوج فعالیت ها و شکوفایی هیئت در زمان ایشان انجام شد امین الرعایا با عشق و علاقمندی وافری که در این زمینه داشت باعث به اوج رسیدن سنگنوردی طبیعت و سالنی شد.

از مهمترین فعالیت های وی نصب دیواره سنگنوردی سالنی در سالن تختی نیشابور می باشد که حاصل آن سنگ نوردان برتر کشور می باشد.

صعود به قلل ایران در تمام فصول سال, صعود به قلل خارجی از جمله لنین به ارتفاع 7134 متر در کشور ترکیه و... از جمله فعالیت های ایشان می باشد.

در سال 1383 به مدت یک سال مسئولیت به آقای مهدی صادقی واگذار گردید که ایشان نیز ادامه دهنده راه هیئت بودند. در سال 1384 مجددا آقای امین الرعایا به هیئت بازگشتند که همچون قبل و با قدرت و عشق بیشتر به ادامه کار پرداختند. صعود به قلل خارجی و داخلی به صورت گسترده و فنی جزئ اهم فعالیت های کوهنوردی ایشان می باشد. افزایش و گسترش دیواره های مصنوعی, آموزش های سنگنوردی و پرورش استعداد های نهفته زیر نظر مربیان زبده از فعالیت های دیگر ایشان می باشد. امین الرعایا با تواضع و سفره دل پر از خاطره اش و هر آنچه را که با همکاری دوستان آموخته خالصانه تقدیم جوانان این مرزوبوم می نماید تا آرزوی پیشینیان را تحقق بخشد.

به امید آنکه حامیان صدیق و وفادار ادامه دهنده راه بوده و ایشان را تنها نگذارند.

 

 

پاورقی : کاش نتیجه گیری از عملکرد زحمت کشان هیئت کوهنوردی نیشابور را بر عهده کوهنوردان بود. و شاید زمانی دیگر از آنان که مسئولیت هیئت را بر عهده نداشتند ولی به اندازه آنان در پیشرفت هیئت سهم داشتند نام برده شود.