وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

9- گاهنامه 1

 

آیا میدانید.........

_ کوه مکانی است که انبیا در آن با خداوند یکتا مناجات داشته اند.

_ درکوه است که عظمت افرینش و نظم حاکم بر ان به قوت تمام مشاهده می شود.

_انسان در میدان کوه می تواند ضعف هایی را که در زندگی باعث شکست است از بین ببرد و خویشتن را بر توانایی ها , ترس , نگرانی ها و نفس اماره اش پیروز کند.

_ کوهنوردان در دامن طبیعت و در دل غار ها و جنگل ها و کوهها و در میان یخچال ها و در یاچه ها مناظری را مشاهده می کند که بسیاری از مردم جهت دیدن چنین منظره هایی , تصاویر آن را می خرند.

_ فعالیت های بدنی در کوهنوردی فقط متوجه بعضی از اندام های بدن نمی شود بلکه کلیه اعضای بدن حتی انگشتان و چشم و مغز را هم فعال می کند.

_ در کوهنوردی ماهیچه های غیر ارادی انسان از جمله قلب , دارای ورزیدگی خاصی می شود و با استفاده از هوای کوه و کوهنوردی آدمی در مقابل امراضی از قبیل سکته های مغزی و قلبی که ناشی از تنگی عروق است و مشکلات اعصاب و گوارشی و دستگاه تنفس و بیماری های استخوان بیمه می شود.

_ در کوهنوردی تماشاچی , استادیوم ورزشی , کف زدن و حتی مسابقه هم ندارد و کوهنوردان بزرگترین حرکات قهرمانانه را بدون داشتن سکوی مقام اول و دومی اجرا می کنند و آیا می دانید کوهنوردان برای رسیدن به هدف از یکدیگر سبقت نمی گیرند بلکه یکدیگر را جهت رسیدن به هدف اصلی که برای گروه مطرح است حمایت و پشتیبانی می کنند.

_ کوهنوردی بر خلاف عده ای خطرناک نیست. بلکه با آگاهی از فن و اصول کار کوهنوردی می توانیم در مقابل خطراتی که در اثر برخورد های اجباریمان با طبیعت و زندگی برایمان پیش می آید بیمه کنیم.