وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

سنگنوردی طبیعت


یکماهه اخیر به لحاظ انجام برنامه های سنگنوردی ماه نسبتا پر باری به شمار می رفت و برنامه های خوبی در سطح شهرستان انجام شد که می توان به چند برنامه ذیل اشاره داشت:

اجرای برنامه سنگنوردی توسط باشگاه سنگنوردی (آقایان)هیات کوهنوردی نیشابور در منطقه خرو به سرپرستی آقای ابولفضل فولادی مربی ارزنده و پر تلاش سنگنوردی شهرستان؛ اجرای برنامه سنگنوردی در منطقه سلیمانی و خرو توسط باشگاه سنگنوردی (بانوان)هیات کوهنوردی به سرپرستی آقای ایمان شاکری و اجرای دو برنامه سنگنوردی مجزا در منطقه اخلمد توسط گروه کوهنوردی بیتالود به سرپرستی آقای حمید میر بلوک و گروه کوهنوردی آتش نشانی شهرستان به سرپرستی آقای مهدی صادقی.

تحولی در زمینه ی غار نوردی


آقای مهدی لگزیان مسئول کمیته غار نوردی هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان پس از شرکت در بهترین همایش های غار نوردی ایران که در یکسال اخیر به انجام رسید(گزارش برنامه ها در سایت هیات کوهنوردی) ، اطلاعات خود را در زمینه غار نوردی به صورت کاملا علمی تکمیل نمودند و هفته گذشته در برنامه ای جامع  به همراه چند نفر از شاگردانشان و با به کار گیری چند ابزار خاص و منحصر به فرد در نوع خود اقدام به کروکی برداری ازغار "کمر اما" در منطقه ی "در قلعه ی گنجی" نمود.

لازم به ذکر است که تا کنون توانایی انجام کار نقشه برداری از غار به صورت علمی  در سطح شهرستان وجود نداشت که با تلاش های ایشان این مهم محقق شد.
پاورقی: لازم به ذکر است که آقای مهدی لگزیان علاوه بر پیمایش تعداد زیاذی از غار های استان خراسان  در سال 1384  نیزبه همراه آقایان مجید نیک منش(ریاست هیات کوهنوردی)و آقای ایمان شاکری(مسئول کمیته امداد ونجات)غار "پرآو" عمیق ترین غار آسیا و اورست غارهای جهان را نیز با موفقیت پیمایش کردند.

عنوان نائب قهرمانی در مسابقات ملی امداد و نجات


هفتمین دوره مسابقات ملی امداد و نجات شاهد درخشش نجاتگران هیات کوهنوردی نیشابور بود.

ایمان شاکری (مسئول کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی شهرستان)؛مسعود مهدیانیان از اعضای تیم امداد و نجات شهرستان و آقای رضا نسائی از مشهد مقدس اعضای تشکیل دهنده ی تیم خراسان رضوی بودند که سر انجام بعد از ۴ روز تلاش عنوان نائب قهرمانی مسابقات ملی امداد و نجات را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است که این مسابقات هر ساله با حضور منتخبین نجاتگران  کشور در استان گیلان انجام می شود.

پوشاک کوهنورد


شامل : کفش ، لباس زیر ، پیراهن ، لباس های گرم ، بادگیر وپامچو ،کلاه و سر بند ، عینک ، کوله پشتی ، کیسه خواب و چادر
مقدمتأ باید گفته شود :  علیرغم این که وسائل کوهنوردی تنوع زیاد دارند وبا هم بسیار متفاوت می باشند  در چند مورد دارای خصوصیت واحدی هستند . و در موقع خرید وتهیه هر کدام ازآنها باید این فاکتورها را در نظرگفت وآنها را لحاظ کرد
.


ادامه مطلب ...