وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

مصاحبه با دکتر رضا گنجی

دکتر رضا گنجی فوق تخصص ارتوپدی و از مربیان هیئت کوهنوردی نیشابور 

می باشد. با وجود اینکه محل کار او در شهرستان بجنورد است ولی کماکان با هیئت کوهنوردی نیشابور همکاری مستمر دارد. او را با جمعی از دوستان و یاران قدیمی دیدم. فرصت را غنیمت شمرده و گپی دوستانه داشتم.


لطفا خودتان رامعرفی کنید؟


من رضا گنجی در سال 1351 در شهرستان نیشابور متولد شدم و تا سطح دیپلم از مربیان دلسوز آموزش و پرورش شهرستان کسب فیض کردم.

در رابطه با رشته ورزشی خود , کوهنوردی توضیح دهید؟

از سال 1365 کوهنوردی را با هیئت کوهنوردی نیشابور و در زمینه سنگنوردی طبیعت فعالیت نمودم من خیلی خوش شانس بودم که در بدو ورودم توانستم از استید مجرب این رشته بهره ببرم پس از مدت کوتاهی بعضی از قلل مهم ایران مانند دماوند , علمکوه سبلان زردکوه دنا و تفتان را صعود نمودم و اولین کلاس کارآموزی سنگنوردی را در سال 1369 در منطقه اخلمد با موفقیت به پایان بردم.


در رابطه با تحصیلات دانشگاهی خود بگویید؟


در سال 1370 در رشته پزشکی قبول پس از 7 سال از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شدم تخصص خود را در رشته ارتوپدی ادامه دادم و برای اخذ مدرک فوق تخصص خود به فرانسه رفته و موفق شدم مدرک فوق تخصص خود را در شته زانو اخذ نمایم.

آیا پس از قبولی در دانشگاه رشته ورزشی خود را رها کرده اید؟

اتفاقا خیر مصمم بودم هر دو کار را با هم انجام دهم مدتی که در شیراز بودم با گروه های طبیعت دوست شیراز و گروه های دیگر در رشته کوههای زاگرس – اصفهان – گرگان فعالیت نمودم و در مدتی که در فرانسه بودم توانستم از مناطق زیبای آلپ دیدن کنم.


چرا تخصص خود را ارتوپدی انتخاب کردید؟


چون در رشته کوهنوردی فعالیت می کردم افراد زیادی از ورزشکاران را می دیدم که ندانسته آسیب های جدی به بدن حود می زنند احساس کردم که شاید بتوانم با انمتخاب این رشته سهم کوچکی در اعتلای ورزش داشته باشم و از رنج بردن افراد تا حدی جلوگیری کنم .


در برنامه های هیئت که بنده هم افتخار حضور داشتم از صدای گرم شما استفاده می کردیم لطفا بفرمایید که موسیقی را چگونه شروع کردید؟


من از کودکی به موسیقی علاقه مند بودم و در حین تحصیل و ورزش با چند ساز آشنا شدم و موسیقی را به صورت علمی آموزش دیدم.

فقط با برنامه ریزی و پشتکار می توان به این مهم نایل شد. در اینجا لازم است از پدر و مادرم که روش برنامه ریزی درست را به من آموزش دادند و مرا تشویق به کار کردند.


برای جوانان ما اگر صحبتی دارید بفرمایید؟


به جوانان توصیه می کنم در هر رشته ای که علاقه دارند سعی کنند از مسیر درست وارد شوند و اصول و فنون کار را زیر نظر افراد صاحب نظر یاد بگیرند و با مقداری پشت کار و تلاش حتما موفق خواهند شد.


از وقتی که گذاشتید تشکر می کنم


من برای شما و هیئت کوهنوردی نیشابور آرزوی توفیق دارم و امیدوارم بتوانم برای جامعه ورزشی مفید باشم.