وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

حادثه در بوژان

جناب آقای سلمانی از گروه کوهنوردی پیام نیشابور امروز در مسیر سر رفت (دهلیز کنار آبشار بوژان) در حین برگشت دچار حادثه شد. پای وی از قسمت ران دچار شکستگی باز شد که به همت نیروهای هیئت کوهنوردی نیشابور و هلال احمر به پایین منتقل شد.   

شروح اخبار را در ادامه مطلب بخوانید 


 

امروز در پی حادثه ای آقای سلمانی از اعضای گروه کوهنوردی پیام نیشابور مصدوم شد.

ماجرا از آن قرار است که تیم پیام در پی انجام کلاس آموزشی جی پی اس  به مدرسی آقای مهدی لگزیان در محل خانه سنگی برای برگشت به چند دسته تقسیم می شوند و تعداد هفت نفر از اعضای تیم اقدام به برگشت از مسیر سر فت (دهلیز کنار آبشار بوژان ) می کنند.

در حین برگشت در اثر در رفتن سنگی بزرگ از زیر دست یکی از اعضا در رفته و با پای آقای سلمانی برخورد می کند و وی را حدود یک متر در دهلیز پایین می کشد و در نهایت می ایستد. اقای لگزیان که در مسیر رفت (یکی دیگر از مسیرهای مشابه) بودند پس از رساندن بانوان به محلی امن به بالا باز می گردد و با حادثه روبرو می شود و بعد از اقدامات اولیه اقدام به پایین آوردن مصدوم می کنند.

این حادثه حدودا در ساعت 13:30 اتفاق می افتد و تیم امداد هلال احمر ساعت 18 در پایین دوراهی زنبور گاه و آبشار (ابتدای کتل) به تیم می رسد. گرچه که تعدادی از امدادگران قبل از ساعت مذکور به دوراهی رسیده اند ولی به دلایل نامعلوم اقدام به صعود نمی کنند و اعضای تیم به همراه تعدادی از بچه های هیئت کوهنوردی نیشابور که از مسیر تیغ اره به شیرباد به منطقه رسیده اند مصدوم را تا پایین کتل همراهی می کنند.

مصدوم ساعت 19:45 به آمبولانس که کمی بالاتر از روستا ایستاده رسید و به بیمارستان رسانده شد.

در این برنامه تعدادد 8 نفر از اعضای هلال احمر و 7 نفر از اعضای هیئت کوهنوردی نیشابور در منطقه حضور داشتند.