وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

صعودی با هزینه بالا و تحریم جبهه جنوبی بینالود

 

صعود های مناسبتی هرساله در ایران برگزار می شود و همیشه برای کوهنوردان , میدانی برای آشنایی با یکدیگر و زمینه ساز یادگیری برای جوانان و همچنین انتقال تجربه ها به نسل های جدیدتر برای بزرگان و پیشکسوتان کوهنوردی بوده است. جدای از این مسائل , شناساندن فرهنگ بومی و ملی هر استان و شهر و همچنین رونق گرفتن کوهنوردی در محل برگزار شدن این صعود ها و بالاتر رفتن مسائل توریستی باعث شده است که استان ها و شهرستان های مختلف همیشه برای گرفتن امتیاز میزبانی این گونه حرکت های ملی با هم رقابت داشته باشند.

حال بشنوید از اوضاع و حال و احوال صعود سراسری امسال که در قسمت آقایان در خراسان رضوی برای صعود به قله بینالود انجام شد:

حسین امانی ریاست جدید هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی توانست در اولین سال مسئولیت خود برای خراسان صعود سراسری کشوری بینالود را به ارمغان بیاورد و از آنجا که این صعود ها بدون هزینه نیست در سایت متعلق به این هیئت اینگونه نوشته شد :                      

  http://www.khmount.ir/?Ip=968&NewsId=342

 

اطلاعیه شماره 2صعود سراسری کوهنوردان کشور به قله بینالود

 

اداره محترم تربیت بدنی شهرستان  . . . .                                                                    

هیئت کوهنوردی وصعودهای ورزشی . . . .

 

باسلام واحترام

               ضمن عرض تشکر وقدر دانی از بذل توجه جناب عالی به مقوله ورزش کوهنوردی ، پیرو نامه شماره 14173/50 مورخه 9/11/89 مبنی برصعود سراسری کوهنوردان کشور به قله بینالود در تاریخ 27و 28و 29 بهمن ماه جاری, بدینوسیله شرایط و نحوه شرکت در برنامه مذکور را به شرح پیوست به استحضار می رساند.

خواهشمند است درخصوص اطلاع رسانی به موقع و پذیرش افراد واجد شرایط و معرفی به هیئت استان دستورات لازم را مبذول فرمائید.

 

زمان ومکان ثبت نام :

ثبت نام از شنبه 16/11/89 لغایت یکشنبه 23/11/89 از ساعت 9الی12 و17 الی 20 بصورت حضوری در محل هیئت ویا از طریق ارسال تصویر مدارک به شماره نمابر یا پست الکترونیک هیئت میسر خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز:

1.       معرفی نامه از اداره مربوطه

2.       گواهی صحت وسلامت از پزشک

3.       ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال جاری

4.       ارائه فیش واریزی به مبلغ 000/100 ریال به حساب جاری 27/819226 بانک ملت سه راه جم بنام هیئت کوهنوردی استان

 

 

هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی به ازای هر صعود کننده مبلغ صدهزار ریال حداقل از زیر مجموعه های این هیئت دریافت کرده است.

حال باید پرسید که واقعا مسئولین برگزار کننده این صعود در ایران آنقدر بی فکر بوده که هیچ بودجه ای برای همچنین صعودی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود در نظر نگرفته؟ جواب آن است که نه تنها درنظر گرفته بلکه مبلغ هنگفتی را هم به ان اختصاص داده اند.

شهرستان نیشابور به عنوان قطب کوهنوردی استان خراسان رضوی و سنگنوردی کشور همیشه برای استان اهمیت ویژه ای دارد ولی شاهد هستیم که در این صعود جبهه جنوبی بینالود که بی شک زیباترین مسیر بینالود است مورد تحریم هیئت کوهنوردی خراسان رضوی و مدیرانش قرار گرفت و مطمئنا می توان دلیل آنرا در ایجاد هزینه دانست. هزینه ای که توسط خود کوهنوردان و فدراسیون کوهنوردی پرداخت شده است.حال آنکه در جبهه شمال محل اقامت در مسجد است و می ماند فقط هزینه ایاب و ذهاب اتوبوس ها و یک هزینه ناهار که آنهم چیز قابل عرضی نیست.اگر پشتیبان مالی دیگری هم پشت این دو مورد نباشد.

هیئت کوهنوردی نیشابور در یک تغییر مدیریت داری تغییر نگرش در روابط خود با دیگر ادارات هم شده و در این صعود حاضر نشد هزینه های اسکان و جابجایی کوهنوردان را بر عهده بگیرد.

کوهنوردان حاضر در صعود محکوم شدند به صعود از یک جبهه چون نیشابور فهمیده لیلی مرد است یا زن . . . .