وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

اولین کوهنورد خراسانی بر فراز اورست


اولین کوهنورد خراسانی برای نخستین بار در تاریخ کوهنوردی خراسان، موفق به صعود قله اورست و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بام دنیا شد.
به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی خراسان رضوی، مهدی عمیدی کوهنورد ارزنده خراسانی و عضو گروه کوهنوردی ایزوگام شرق، پس از روزها تلاش بی وقفه در شرایطی که سرعت وزش باد بیش از 30 کیلومتر در ساعت بود موفق به صعود قله اورست شد و توانست با عنایت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) افتخار بزرگ دیگری را برای جامعه ورزشی خراسان رقم بزند.
مهدی عمیدی که برای صعود به اورست از 16 فروردین وارد کشور نپال شده بود پس از  39 روز تلاش خستگی ناپذیر، روز جمعه 23/2/90 در ساعت 10:30 دقیقه صبح، پرچم کشور عزیزمان را بر بام دنیا برافراشت. عمیدی در حالی توانست بر بلندای قله اورست بایستد که در تلاش های ابتدایی به دلیل نامساعد بودن هوای جوی، تیم های حاضر در منطقه موفق به صعود نشدند و مجبور به ترک کمپ4 و بازگشت به کمپ های پایین تر شدند. اما عمیدی به همراه شرپای نپالی در کمپ4 ماندند تا روز بعد به سمت قله حرکت کنند. عمیدی در حالی توانست قله اورست را صعود کند که طبق خبرهای رسیده به عنوان اولین ایرانی صعود کننده به اورست است که بدون استفاده  از کپسول اکسیژن موفق به صعود شده است. این موفقیت بزرگ مدیون حمایت و پشتیبانی مسئولین شرکت ایزوگام شرق است که قابل تقدیر و تشکر می باشد.