وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

گزارش کامل صعود زمستانه دماوند هیات کوهنوردی نیشابور

جمعه شب مورخ 23/10/1390 تیم 10 نفره هیات کوهنوردی نیشابور به سرپرستی محمد قاراچشمه ، نیشابور را توسط قطار به مقصد تهران ترک کرد.صبح روز بعد پس از پیاده شدن از قطار، ساعت 6:30 تیم به سمت رینه حرکت کرد که به دلیل بارش  و لغزندگی جاده ساعت 12 ظهر با تاخیر به رینه رسیدیم.

با چیدن کوله ها، ساعت 12 ظهر به طرف گوسفندسرا براه افتادیم که خوشبختانه به دلیل مناسب بودن جاده ها تا دوراهی را با ماشین طی کردیم. به منظور حفظ نظم گروه و ذخیره انرژی  در صفی منظم براه افتادیم تا نهایتا ساعت 17 به گوسفندسرا رسیدیم. شب را در دمای -25 درجه سانتیگراد به صبح رساندیم.

صبح روز یکشنبه مورخ 25/10/1390 بدون هرگونه عجله و با استراحت کافی ساعت 10 حرکت به سمت بارگاه سوم را آغاز کردیم که پس از طی مسیر در 5:30 دقیقه ، ساعت 15:30 به بارگاه سوم رسیدیم که با درب باز پناه گاه و شکسته بودن شیشه ها و اوضاع نابسامان پناهگاه مواجه شدیم.تیم مشغول نظافت پاهگاه شد که 2 ساعت انرژی و زمان استراحت را از تیم گرفت. ساعت حرکت فردا صبح ،5، و نفرات حمله کننده کلیه نفرات بجز استاد سید صامر ابراهیمی و سعید حلاجیان تعیین شد. اوضاع آب و هوای فردا هم توسط آقای نوروزی از دوستان مستقردر نیشابور استعلام شد که مساعد اعلام کردند.

صبح روز بعد یعنی 26/10/1390 ساعت 5 صبح تعداد 8 نفر از اعضا به سمت قله حرکت کردیم. حوالی آبشار یخی به صلاحدید سرپرست(آقای قارا چشمه) 4 نفر از اعضا اقدام به برگشت و 4 نفر دیگر به راه خود ادامه دادند که با اعلام آقای قاراچشمه ، سرپرست تیم حمله آقای رضا نورورزی اعلام شد. نهایتا ساعت 13، 4 نفر از اعضا توانستیم به قله برسیم و خدارا شاکر این لطف و نعمت باشیم.

بدلیل نامناسب بودن اوضاع آب و هوا سریعا اقدام به برگشت نمودیم تا اینکه ساعت 17 به پناهگاه برگشتیم و خوشحالی این صعود را با همنوردانمان تقسیم کردیم.روز بعد به رینه و از آنجا هم به تهران برگشتیم که یک نفر از اعضای تیم در تهران از تیم جدا شد. کل نفرات تیم ساعت 23:30 دقیقه مورخ 28/10/1390 صحیح و سالم به نیشابور رسیدیم.